خود را در انگلیسی غرق کنید!

خود را در انگلیسی غرق کنید!

حرف زدن به یک زبان، ربطی به هوش ندارد. هر کس می‌تواند یاد بگیرد به هر زبانی حرف بزند. تمام افراد دنیا که به زبان خودشان حرف می‌زنند گواه این ادعا هستند. هر فردی می‌تواند حداقل به یک زبان صحبت کند. چه باهوش باشید یا نه، قادرید به یک زبان صحبت کنید.

قدرت تکلم به زبان مادری ناشی از بودن در معرض آن زبان است. در ایران زبان فارسی را دائما می‌شنوید و خودتان به فارسی حرف می‌زنید پس مشکلی در فارسی ندارید. بسیاری از افرادی که زبان انگلیسی قوی دارند در یک کشور انگلیسی زبان زندگی کرده یا در مدارس انگلیسی زبان درس خوانده‌اند. دلیل پیشرفت این عده در زبان انگلیسی به دلیل تماس دائمی با افرادی بوده که به آن زبان حرف می‌زده‌اند.

البته افرادی هم هستند که علی‌رغم زندگی خارج از کشور مهارت زبانی چندانی ندارند. علت این است که این افراد با انگلیسی‌زبان‌های همان کشور مراوده‌ی کمی داشته و دوستان خود را از میان هم‌زبانان‌شان انتخاب کرده‌اند، بنابراین تمرین کافی در زبان جدید نداشته‌اند.

نیازی نیست که برای روان بودن در انگلیسی به کشور انگلیسی‌زبان سفر کنید. تنها کافی است که اطراف خودتان را از انگلیسی سرشار کنید. هر روز باید به این شیوه زبان‌تان را تقویت کنید حتی شده روزی ده دقیقه بهتر است تا یک ساعتِ روزهای جمعه. برای اینکه انگلیسی را در برنامه‌ی روزانه‌تان بگنجانید:

– وقتی در مسیر رفتن به محل کار یا دانشگاه هستید به فایل‌های صوتی انگلیسی گوش دهید.

– اخبار روزانه را به جای زبان فارسی به زبان انگلیسی بخوانید.

– سعی کنید وقتی مشغول کارهای خانه یا ورزش هستید، به انگلیسی فکر کنید.

– مقالات انگلیسی بخوانید، به پادکست‌های انگلیسی گوش بدهید و ویدیوهای انگلیسی درباره‌ی موضوعات مورد علاقه‌تان را دنبال کنید (مهم است که در فرآیند یادگیری زبان لذت ببرید، به این نحو با سرعت بیشتری پیشرفت می‌کنید.)

– با دوست خود قرار بگذارید که از این به بعد می‌خواهید برای مکالمه فقط از انگلیسی استفاده کنید.

مشاوره آنلاین