شما کدام لهجه انگلیسی را ترجیح می‌دهید؟

شما کدام لهجه انگلیسی را ترجیح می‌دهید؟

انگلیسی‌زبان‌ها بسته به اینکه اهل کجا هستند، لهجه‌های مختلفی دارند. یکی از لهجه‌های انگلیسی را انتخاب کنید و به همان پایبند بمانید. در غیر این‌ صورت ممکن است لهجه‌تان تلفیقی از چند لهجه‌ی انگلیسی مختلف شود که مسلما برای مخاطب گیج‌کننده خواهد بود.

در آموزش زبان انگلیسی به‌عنوان زبانِ دوم، سه لهجه‌ی متداول انگلیسی داریم:

  • لهجه‌ی آمریکایی (AmE)
  • لهجه‌ی بریتانیایی (UK)
  • لهجه‌ی استرالیایی (AUS).

 به‌دلیل تفاوت‌های این سه لهجه با یکدیگر، باید فقط یکی از آنها را انتخاب کنید.برای آموختن لهجه‌های زبان انگلیسی، منابع معتبری وجود دارد. یکی از این منابعِ معتبر، وبسایت FluentU است.

این وبسایت با ارائه‌ی موزیک‌ویدئوها، تریلر فیلم‌ها، اخبار و صحبت‌های انگیزشی به شما کمک می‌کند تا لهجه‌ انگلیسی را خوب یاد بگیرید. البته درس‌های آن را می‌توانید به زبان دلخواه خودتان برگردانید. از این ویدئوها می‌توانید برای شنیدن لهجه‌های مختلف استفاده کنید. البته فراموش نکنید که برای بهتر یادگیری زبان، از امکانات بیشتری مانند فلش‌کارت‌ها، فهرست لغات، زیرنویس‌های توضیحی و نظایر آنها نیز استفاده کنید.

همه‌ی زبان‌آموزان به‌ویژه بزرگسالان برای آموختن زبان انگلیسی با لهجه‌ی بومی آن، به زمان و تمرین زیادی نیاز دارند. مطالعات نشان می‌دهند که یادگیری زبانِ دوم و تسلط‌یافتن بر تلفظ آن، برای کودکان آسان‌تر از بزرگ‌سالان است. بنابراین کودکان بهتر است یادگیری لهجه انگلیسی را از سنین پایین آغاز کنند.

برگرفته از fluentu.com

مشاوره آنلاین