جعبه لایتنر

یادگیری آسان تر زبان به کمک جعبه لایتنر

با نوشتن نکات کلیدیِ اطلاعات بر روی برگه‌ها شروع کنید

اندازه‌ی برگه‌ها را تقریبا به اندازه‌ی یک کارت پستال در‌بیاورید هر مفهوم کلیدی و یا نظریه را بر روی یک برگه بنویسید. در سمت دیگر برگه سوالی مطرح کنید تا سطح دانش خود را بسنجید.
به عنوان مثال، اگر از این روش برای یادگیری لغات انگلیسی استفاده می‌کنید، به سادگی می‌توانید لغت انگلیسی را در یک سمت و لغت فارسی را در سمت دیگر بنویسید. هر برگه باید حاوی سوال و جواب واضح و مشخصی باشد. با این کار می‌توانید خود را امتحان کنید و یا اگر با کسی این کار را می‌کنید، می‌توانید با پرسیدن سوال از یکدیگر به هم کمک کنید.

جعبه های خالی را بچینید

در ادامه، چند جعبه‌ی خالی پیدا کنید. حالا خود را امتحان کنید. تمامی برگه‌ها را در جعبه‌ی شماره‌ی ۱ قرار دهید و به نوبت سوال‌های نوشته شده بر روی برگه‌ها را از خود بپرسید و سپس برگه را برگردانید تا ببینید که درست جواب داده‌اید یا نه. اگر درست جواب داده بودید، آن را در جعبه‌ی شماره‌ی ۲ قرار دهید و اگر جوابتان اشتباه بود، دوباره آن را به جعبه‌ی شماره‌‌ی ۱ برگردانید.
حالا این قسمت مهم ماجراست. برای اینکه این روش تاثیر خود را داشته باشد باید اغلب به جعبه‌های ابتدایی رجوع کنید. به عبارتی دیگر، باید اطمینان حاصل کنید که شما در حال مرور، آزمایش و یادگیری دوباره‌ی موضوعاتی هستید که با آنها آشنایی کمتری دارید، چون باید وقت بیشتری را صرف نقاط ضعف خود کنید، نه اینکه دوباره وقت خود را روی قسمت‌هایی که مشکل ندارید بگذارید.
این روش وسوسه‌ی تلف کردن وقت با اطلاعاتی که از قبل می‌دانید را حذف می‌کند و شما را مجبور می‌کند با سوالاتی که مشکل دارید رو‌به‌رو شوید.

سوالات موجود در هر جعبه را مرور کنید

این به شما بستگی دارد که چند‌بار سوالات موجود در هر جعبه را مرور کنید ولی به خاطر داشته باشید باید به اصول این روش پایبند باشید؛ یعنی حتما سوال‌هایی را که به آنها جواب درست داده‌اید را به جعبه‌ی بعدی منتقل کنید و به همان نسبت توجه داشته باشید سوالاتی که جواب نداده‌اید را به جعبه‌ی شماره‌ی ۱ بازگردانید و اینکه به اندازه‌ی کافی وقت روی جعبه‌های ابتدایی بگذارید.
این روش جواب خواهد داد و می‌توانید دفعه‌ی بعدی هم که خواستید لیست بلند‌بالایی از موضوعی خاص را حفظ کنید، از آن استفاده کنید.

منبع : Lifehack

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + چهارده =

مشاوره آنلاین